ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند

برند
مدل های مالی
ارزش گذاری برند
دانلود مقالات رشته مدیریت
دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت
دانلود مقالات مدیریتی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید مقالات مدیریتی
ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته مدیریت

ارزش ویژه برند

 

مقدمه

در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملكرد مالی كسب و كارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشكار شده است. شناخت این نقش، نیاز سازمان ها به ارزیابی وضعیت برند خود و مقایسه آن با سایر رقبا را تقویت كرده و ضرورت سنجش ارزش آن با بهره گیری از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای كیفی و كمی را یادآوری كرده است. دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز، تنها با تكیه بر ویژگی های كاركردی محصولات و خدمات حاصل نمی شود، بلكه در عصر حاضر، برند مهم ترین عامل متمایزكننده یك شركت تجاری  از رقبا است. 

 

ریشه شناسی برند :

• واژه برند به همراه بسیاری از واژه های زبان انگلیسی، (مثل Brandy, Burn ) آلمانی ، (مثل Brennen) و مثال های متعدد در سایر زبان های اروپایی همگی وابسته به معنای حرارت، گرما و اشتعال است. در زبان انگلیسی کهن، نامBrond  در اشعار حماسی یعنیBeowulf  به معنای انهدام توسط آتش بوده است.

• طی قرن 19 میلادی، در ایالات متحده آمریکا، زدن آهن داغ برای علامت گذاری احشام و سوزاندن انواع جراحات، برند نامیده می شد و بعدها به هر نوع داغ زدن همین نام اطلاق گردید. 

 

تاریخچه برند : 

• در عرصه بازاریابی در همان قرن 19، با پیدایش صنعت بسته بندی کالاها، برندها نیز مفهوم تازه ای یافتند. طبق برخی گفته ها، صابون پی یرس  اولین برند تجاری ثبت شده بود.

• اولین تعریف برای تبلیغات برند در حدود سال های 1900 توسط جیمز والتر تامپسون  ارائه شد که امروزه تبدیل به تعریف برندسازی گشته است. خیلی زود شرکت های بزرگ شعارهای تبلیغاتی را نیز ابداع کردند که در رادیو و اولین آگهی های تلویزیونی شنیده و دیده می شد. در دهه 1940 مشتزیان به مفهوم اجتماعی، روانشناسی، انسان شناسی و ارنباطشان با برندها، گسترش یافتند و این سبب شد تولیدکنندگان به سایر ارزش های برند و لزوم بهره گیری از آنان پی ببرند.

 

 

 

کلمات کلیدی:

برند

مدل های مالی

ارزش گذاری برند

 

 

 

 

فهرست مطالب

ارزش ویژه برند 1

مقدمه 1

ریشه شناسی برند : 2

تاریخچه برند : 2

مفهوم برند : 2

تفاوت لوگو و برند : 4

ارزش گذاری برند : 11

– مدل های مبتنی بر مشتری 12

1- مدل چانلینگ، پینگ و هایزنگ 12

2- مدل بری 12

5- مدل یونگ و روبیکام 13

1- مدل گریس و  اوکاس 13

2- مدل یو، دانتو و لی 14

مدل های مالی  : 14

روش اینتربرند 14

-روش فایننشال ورد 16

3- روش هولیهان 16

 

 

 

 

  • پاورپوینت تئوري‌هاي مديريت و سازمان در جهان امروز

    پاورپوینت تئوري‌هاي مديريت و سازمان در جهان امروز پاورپوینت تئوري‌هاي مديريت و سازمان در جهان امروز از سنتي گرايي تا فرانوين گرايي سازماني تفاوت عملكرد سازمان مدرن با سازمان پست مدرن مقايسه سه گروه مدرنيسم، پسامدرنيسم و خداپرستان مقايسه استعاره…

  • مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی

    مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی پاورپوینت منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی سنتی مجتمع هاي زيستي سنتي شهرهای چین باستان شهر سلطنتی چین شهرهای هندی شهرهای یوروبا در افریقا…

  • بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث

    بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان از نگاه فقه اسلامی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن خشونت علیه زنان از نگاه احادیث خشونت علیه زنان چیست…

  • پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی

    پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی دانلود رایگان پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی بحران اقتصادی چیست بحران اقتصاد جهانی تحقیق بحران اقتصاد جهانی تاریخ بحرانهای اقتصادی بحران مالی ‎ وام درجه دو بحران مسکن آمریکا نقش بانک مرکزی آمریکا…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

    پرسشنامه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش برند…

  • ارزیابی ملاکهای حسابرسان مستقل در استمرار عمل بنگاه های اقتصادی

    ارزیابی ملاکهای حسابرسان مستقل در استمرار عمل بنگاه های اقتصادی حسابرسان مستقل بنگاههای اقتصادی در ایران تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی ارزیابی ملاکهای حسابرسان مستقل در استمرار عمل بنگاه های اقتصادی بررسی معیارهای مورد استفاده حسابرسان مستقل درارزیابی تداوم فعالیت…

  • بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله

    بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله غرر در مبيع غرر در ثمن غرر در معامله ارکان غرر در معامله غرر در شرط معامله پایان نامه غرر در معامله چگونگی رفع غرر از…

  • پروپوزال بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

    پروپوزال بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي

    پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب…

  • مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان)

    مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان) مرگ سهراب و رستم زبان و ادبیات کهن فارسی دانلود مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان)…