بررسی اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها

بررسی اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها

نماد
ترفیع
پیشبرد فروش
موفقیت تجاری
شركت های تولیدی
نمایشگاه بین المللی بازرگانی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته اقتصاد

رفتن به سایت اصلی

بررسی  اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها

 

 

چكیده

        در این پژوهش به بررسی میزان اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها پرداخته شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، مدیران فروش شركتها و موسسات تولیدی استان خراسان كه حداقل یكبار در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی استان شركت كرده اند به تعداد 313 می باشد. برای انجام این تحقیق از  اطلاعات جمع‌آوری شده از مدیران فروش 76 شركت تولیدی توسط پرسشنامه بهره گرفته شده است. روایی پرسشنامه به طریق محتوایی حاصل گردید و برای پایایی ازمحاسبه ضریب آلفای كرونباخ استفاده به عمل آمد كه نتیجه آن برای پرسشنامه 93/0 بدست آمد. به منظور تحلیل داه ها از آزمون كلموگراف-اسمیرنف، آزمون رتبه علامت دار ویلكاكسون، آزمون  t-استیودنت،ضریب همبستگی اسپیرمن وتحلیل واریانس چند طرفه استفاده شده است.

 

نتایج تحقیق نشان داد كه شرکت در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان افزایش فروش شركت كنندگان را بدنبال داشته و منجر به ایجاد نماد و شهرت برای محصولات آنان شده است. همچنین این حضور موجب افزایش اطلاعات شركت كنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید شده است، اما  نتایج حاصل از تحقیق این فرضیه را که حضوردر نمایشگاه به جذب مشتریان جدید برای شرکت های تولیدی منجر شده است، مورد تایید قرار نداد. به طور كلی می توان چنین نتیجه گرفت كه حضور در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان در کسب موفقیت تجاری واحد های تولیدی شركت كننده موثر بوده است.

 

 

واژه های كلیدی :

نماد

ترفیع

پیشبرد فروش

موفقیت تجاری

شركت های تولیدی

نمایشگاه بین المللی بازرگانی

 

 

مقدمه 

رسیدن به بازارهای گسترده و موفقیت تجاری مستلزم حركت به سوی اقتصاد باز، بكارگیری استراتژی های بازاریابی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد. فعالیت های ترفیعی به عنوان یکی از عناصر آمخیته بازاریابی در بر گیرنده تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی است كه برای دستیابی به هدف های برنامه فروش مورد استفاده قرار می گیرد(روستا و همكاران،1378، ص324).در این بین، پیشبرد فروش شامل محرك ها و مشوق های كوتاه مدت برای تشویق به خرید یا فروش محصول یا خدمت بوده و شامل طیف گسترده ای از ابزار ترفیعی است كه در جهت برانگیختن واكنش های قوی تر و سریع تر بازار طراحی شده است (همان منبع، ص344). شركت در نمایشگاه های بین المللی جنبه مهمی از پیشبرد فروش در تجارت بین المللی محسوب شده و  این فرصت را فراهم می آورد كه ضمن به معرض نمایش گذاشتن تولیدات و خدمات، مشتریان بالقوه نیز شناسایی شوند(نیازی، 1382، ص 26). 

 

اصولا یك شركت باید برای ارتباطات خود برنامه مدون قابل اجرائی داشته باشد كه در آن هدف ارتباطات، روش ارتباطات، مجریان سیاست های ارتباطی، طرف های مخاطب ارتباطات و نوع پیام مورد توجه قرار گیرد. نمایشگاه یكی از ابزارهای اصلی اجرای برنامه ها و سیاست های ارتباطی شركت ها محسوب می شود. نمایشگاه نقش یك رسانه را ایفا می كند كه در آن شركت كننده با در اختیار گرفتن غرفه و با نمایش محصول خود، به عنوان فرستنده وارد عمل شده و بازدیدكننده نیز حكم گیرنده اطلاعات را پیدا می كند. هیچ یك از وسایل ارتباط جمعی همانند نمایشگاه دارای كاركرد چند بعدی نیست. در نمایشگاه  می توان علاوه بر جذب مشتریان جدید و بهبود مناسبات با مشتریان فعلی، از تغییرات در تركیب و رفتار آنها اطلاع حاصل كرد و ضمن تماس مستقیم با خریداران بالقوه، اطلاعات مورد نیاز در زمینه های چون کیفیت کالا، روش یا طریقه کار با آن، خدمات پس از فروش و …  را در اختیارآنهاگذاشت.

 

 

 

فهرست مطالب

بررسی  اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها 1

چكیده 2

مبانی نظری تحقیق 4

1- اهداف نمایشگاههای بازرگانی 4

1-1)اهداف برگزاركننده 5

2-1 ) اهداف تولید كننده 5

3-1) اهداف بازدید كننده 6

2)جایگاه ارتباطات و تبلیغات در بازاریابی 7

ارتباط نمایشگاه و عناصر آمیخته بازاریابی 3) 7

4) نقش نمایشگاه بازرگانی در موفقیت تجاری 8

3-4) تاثیر نمایشگاه در کسب اطلاعات 10

د-4)تاثیر نمایشگاه درایجاد نماد و شهرت 11

5) عوامل موثر بر حضور موفقیت‌آمیز در یك نمایشگاه 11

اهداف تحقیق 14

فرضیه های تحقیق 14

یافته های تحقیق 16

الف) آزمون فرضیه ها 16

ب) یافته های فرعی 19

فرضیه 4 21

عوامل موثر  بر افزایش اطلاعات شركت كنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید: 23

عوامل موثر بر ایجاد نماد و شهرت برای شركت كنندگان: 23

بحث ونتیجه گیری 24

تعریف مفاهیم كلیدی : 26

منابع 28

 

 

 

 

 

  • بسته آموزشی و معرفی دوره کارشناسی مهندسی نفت

    بسته آموزشی و معرفی دوره کارشناسی مهندسی نفت مهندسی نفت ذخایر نفت و گاز معرفی رشته مهندسی نفت سیلابس کلیه دروس دوره کارشناسی مهندسی نفت دروس دوره کارشناسی مهندسی نفت دروس مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی و…

  • خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده

    خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده خالص سازی (تخلیص) DNA از سلولهای زنده رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه  مهندس ژنتیکی، در زمانهای مختلف، نیاز به حداقل سه نوع مجزای DNA خواهد داشت. اول، DNA کل سلول که اغلب…

  • تشخیص و درمان اسكیزوفرنی

    تشخیص و درمان اسكیزوفرنی اسكیزوفرنی سندرم كاپ گرا درمان اسكیزوفرنی تشخیص اسكیزوفرنی تشخیص و درمان اسكیزوفرنی روان‌گسیختگی دانلود پایان نامه اسكیزوفرنی دانلود پایان نامه روانپزشکی دانلود پایان نامه رشته روانپزشکی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته روانپزشکی تشخیص و…

  • بررسی تاثیر کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران

    بررسی تاثیر کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران سرمایه فکری عناصر سرمایه فکری کارایی عناصر سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی برنامه‌ریزی طرح‌های برنامه درسی برنامه‌ریزی آموزش و پروش برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی سیستم همکاری در…

  • طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

    طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین طنز و طنز پردازی در فرهنگ ایران زمین طنز طنزپردازی گل آقا نمایش های طنز رادیویی دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقالات ادبیات طنز پردازی در فرهنگ ایران طنز پردازی در ایران رفتن…

  • پاورپوینت حسابداری اوراق مشارکت

    پاورپوینت حسابداری اوراق مشارکت پاورپوینت حسابداری اوراق مشارکت حسابداری اوراق مشارکت اوراق مشارکت تحقیق اوراق مشارکت علت پیدایش اوراق قرضه و مشاركت تاریخچه اوراق قرضه و مشاركت در ایران تفاوت اوراق مشاركت با اوراق قرضه تعریف ارواق مشارکت هدف از…

  • آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل

    آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل شیر و فرآورده های لبنی فیلتراسیون غشایی فیلترهای هاردشل فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل فراپالایش تكنولوژی شیر و فرآورده های لبنی دانلود پایان…

  • عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی و الگوهای های ارزیابی آمادگی ERP و ارائه مدلی برای آن

    عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی و الگوهای های ارزیابی آمادگی ERP و ارائه مدلی برای آن پایان نامه ERP چرخه حیات ERP پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP…

  • پاورپوینت شخصیت و یادگیری

    پاورپوینت شخصیت و یادگیری پاورپوینت شخصیت و یادگیری شخصیت و یادگیری ماهيت و تعريف شخصيت شکل گيري شخصيت عوامل تعيين کننده شخصيت نظريه هاي شخصيت يادگيري راه هاي گوناگون يادگيري نظريه هاي يادگيري اثربخشي الگوسازي يا يادگيري مشاهده اي نظريه…