بررسی نظریه های رضایت شغلی و نحوه اندازه گیری آن

بررسی نظریه های رضایت شغلی و نحوه اندازه گیری آن

عوامل موثر بر رضایت شغلی
نظریه های رضایت شغلی
نظریه های رضایت شغلی کارکنان
نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی
مدل ها و نظریه های رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
اندازه گیری رضایت شغلی
اندازه گیری رضایت شغلی کارکنان
ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی
روش های اندازه گیری رضایت شغلی
رضایت شغلی و چگونگی اندازه گیری آن

رفتن به سایت اصلی

رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرش‌های مثبت که افراد نسبت به شغل خوددارند. رضایت شغلی مجموعه‌ای از احساسات و باورهاست که افراد در مورد مشاغل کنونی خوددارند (پیتر و جورج، 1999).

 

نظریات گوناگونی در رابطه با رضایت شغلی مطرح‌شده است. از جمله نظریه سلسله‌مراتب نیازها، نظریه ERG، نظریه تقویت، نظریه گروه مرجع، نظریه انتظار، نظریه برابری، نظریه نفوذ اجتماعی، نظریه اختلاف، نظریه دو عاملی هرزبرگ، نظریه نیاز به کسب موفقیت، نظریه بیگانگی نسبت به کار، نظریه مبتنی بر تعیین هدف (کبیر نوایی، 1384) و نظریه هالند.

 

 

در جای دیگری این نظریه‌ها به دو دسته ریز مدل و درشت مدل تقسیم‌شده‌اند؛ نظریه‌های ریز مدل شامل: نظریه سلسله‌مراتب نیازها، نظریه آلدرفر، نظریه نیازهای آموخته‌شده مک کلند، نظریه برابری، و نظریه انتظار. نظریه‌های درشت مدل عبارتند از: نظریه دو عاملی هرزبرگ و نظریه طرح هدف (نارنجی ثانی، 1386) که در این جا به برخی از این نظریه‌ها اشاره خواهیم داشت. 

 

 

1.    نظریه نقشی. در این نظریه، به دو جنبه اجتماعی و روانی توجه می‌شود. در جنبه اجتماعی، تأثیر عواملی نظیر نظام سازمانی و کارگاهی و شرایط محیط اشتغال در رضایت شغلی مورد توجه قرار می‌گیرد. این عوامل همان شرایط بیرونی رضایت شغلی را شامل می‌شود. جنبه روانی رضایت شغلی بیش تر به انتظارات و توقعات فرد مربوط می‌شود. رضایت کلی نتیجه‌ای است که فرد از ترکیب در جنبه اجتماعی و روانی عایدش می‌شود (شفیع آبادی،1376). 

 

 

 

فهرست مطالب

1-8 چهارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق 9
1-9رابطه میان مولفه ها و سئوال های پرسشنامه 10
1-10تعاریف عملیاتی تحقیق 12
مقدمه    15
2-1 مبانی نظری و ادبیات تحقیق    16
2-1-1 مطالعات جامعه‌شناختی (1858- 1917)    16
2-1-2 بررسی‌های روان‌شناسان    17
2-1-3 نظریه‌ها    18
2-1-4 تعریف شغل    23
2-1-5 عوامل انتخاب شغل    24
2-1-6 تعریف رضایت    24
2-1-7 تعریف رضایت شغلی    25
2-1-8 رضایت شغلی معیاری برای کیفیت زندگی شغلی    26
2-1-9 رضایت شغلی و تولید    28
2-1-10 عوامل تعیین‌کننده رضایت شغلی    29
2-1-11 آثار وجود رضایت شغلی    34
2-1-12 اندازه‌گیری رضایت شغلی    35
پیشینه تحقیقات رضایت شغلی
پیشینه داخلی رضایت شغلی
پیشینه خارجی رضایت شغلی
2-4 تاریخچه بانک ملی 51
نتیجه‌گیری    53

فهرست منابع

 

 

  • بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون

    بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون رفتار هیسترزیس…

  • مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری

    مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری…

  • قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن

    قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن قرض مضاربه شرط ضمان ضمانت سرمایه ربا مقتضای عقد شرط ضمان عامل در قرارداد مضاربه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات…

  • بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر

    بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حسابداری هزینه یابی حسابداری صنعتی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت چسبندگی هزینه محركهای هزینه…

  • عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

    عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه پایان نامه انگیزش پایان نامه انگیزش کارکنان عوامل انگیزشی کارکنان نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرآیندی انگیزش پایان نامه عوامل موثر بر انگیزش کارکنان عوامل موثر در انگیزش کارکنان عوامل محتوایی موثر بر انگیزش…

  • پوشش و حجاب در ادیان اهل کتاب

    پوشش و حجاب در ادیان اهل کتاب دانلود تحقیق حجاب در ادیان اهل کتاب حجاب در ادیان اهل کتاب تاریخچه حجاب در ادیان حجاب در ادیان اهل کتاب حجاب در دین یهود حجاب در مسیحیت حجاب در آیین زرتشت رفتن…

  • تاثیر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

    تاثیر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت دانش مدیریت ارتباط با مشتری موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی موفق مدیریت ارتباط با…

  • هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان

    هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان اشتغال زنان اثر اشتغال بر سلامت زنان بیکاری نیروی کار زنان در ایران مشارکت نیروی کار زنان در ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد هزینه های اشتغال و رابطه…

  • ادله اثبات دعوی در حقوق کیفری و قانون مجازات اسلامی جدید و دیدگاه فقهی

    ادله اثبات دعوی در حقوق کیفری و قانون مجازات اسلامی جدید و دیدگاه فقهی ادله اثبات دعوی ادله اثبات دعوی از دیدگاه فقه ادله اثبات دعوی پایان نامه ادله اثبات دعوی تطبیقی ادله اثبات دعوی در قانون مجازات جدید ادله…

  • بررسی صنعت کاشی ایران از دیدگاه متخصصین و ارائه راهکارهای مناسب

    بررسی صنعت کاشی ایران از دیدگاه متخصصین و ارائه راهکارهای مناسب کاشی و سرامیک صنعت کاشی ایران مشکلات صنعت کاشی و سرامیک راه حلهای مناسب برای حل مشکلات صنعت کاشی و سرامیک دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی…