شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا

شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا

شیوه جبران خسارت
شیوه غیرپولی جبران خسارت
جبران خسارت در حقوق بین الملل
روشهای جبران خسارت در بیع بین الملل
جبران خسارت در کنوانسیون بیع بین المللی کالا
شیوه های جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا
پایان نامه جبران خسارت
پایان نامه شیوه های جبران خسارت

رفتن به سایت اصلی

هدف از این تحقیق بررسی شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا می باشد.اولین شیوه غیرپولی درخواست تعمیر کالا است که شرایط آن گفته می شود. در گفتار دوم الزام فروشنده به تسلیم کالای جانشین به عنوان شیوه غیرپولی دوم بیان می شود. در گفتار سوم الزام به انجام عین تعهد تشریح می شود.گفتار چهارم به فسخ قرارداد به عنوان آخرین شیوه غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا می پردازد.

 

 

گرچه جبران پولی خسارت به صورت یک اصل الزام آور یا ارشادی در بسیاری از نظام های حقوقی پذیرفته شده است، اما طرق غیر پولی (عینی) جبران خسارت نیز می تواند در مواردی کارگشا بوده و حتی بر طرق پولی ترجیح یابد، از این رو حتی در عرصه تجارت بین الملل نیز این طرق پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
شیوه های غیرپولی جبران خسارت      
گفتار اول: درخواست تعمیر کالا      
بند 1: حق درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون      
بند 2: شرایط درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون      
گفتار دوم: الزام فروشنده به تسلیم کالای جانشین      
بند 1: مفهوم تسلیم کالای جانشین      
بند 2: شرایط درخواست تسلیم کالای جانشین      
الف: تسلیم کالا به خریدار
ب: عدم انطباق کالای تسلیم شده به خریدار با قرارداد
ج: نقض اساسی بودن عدم انطباق 
د: اخطار عدم مطابقت
هـ: امکان اعاده کالا به وضعیت سابق
بند 3: قلمروی درخواست تسلیم کالای جانشین در کنوانسیون      
گفتار سوم: الزام به انجام عین تعهد      
بند 1: درخواست اجرای اجباری قرارداد از سوی مشتری      
الف: شرایط اجرای عین قرارداد توسط مشتری 
ب: محدودیتهای اجرای عین قرارداد
بند2: درخواست اجرای اجباری قرارداد از سوی فروشنده      
الف: حق درخواست اجرای اجباری قرارداد
ب: محدودیتهای راجع به اجرای اجباری
گفتار چهارم: فسخ قرارداد      
بند 1: اعمال حق فسخ برای مشتری      
الف: موارد ایجاد حق فسخ برای مشتری
ب: شرایط اعمال حق فسخ از طرف مشتری
بند 2: اعمال حق فسخ برای فروشنده      
الف: موارد ایجاد حق فسخ برای فروشنده
ب: شرایط اعمال حق فسخ برای فروشنده 

فهرست منابع      

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه آزردگی از محل کار پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل…

  • رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران

    رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های آموزشی سبک…

  • اساس سنجش از دور و تفسیر تصاویر ماهواره ای

    اساس سنجش از دور و تفسیر تصاویر ماهواره ای سنجش از دور تفسیر تصاویر ماهواره ای اصول سنجش از دور حوضه آبخیز رودخانه سقز تفسیر تصاویر ماهواره ای حوضه آبخیز رودخانه سقز حوضه آبخیز رودخانه سقز اساس سنجش از دور…

  • مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی

    مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی پاورپوینت منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی سنتی مجتمع هاي زيستي سنتي شهرهای چین باستان شهر سلطنتی چین شهرهای هندی شهرهای یوروبا در افریقا…

  • اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید

    اشکالات و نارسایی های مقررات سابق عوامل تشدید مجازات و ارزیابی مقررات قانون جدید عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات تشدید مجازات در قانون مجازات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری مبانی نظری تبلیغات تجاری دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات نظری تبلیغات تجاری فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری

    مبانی نظری ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری طراحی پلان باز رضایتمندی محیطی طراحی پلان باز در محیط های اداری استفاده از پلان باز در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان…

  • بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

    بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز سیستم انتقال قدرت خودروهای برقی سیستم انتقال قدرت خودروهای احتراق داخلی بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی بررسی سیستم انتقال در خودروهای احتراق داخلی بررسی مقایسه ای گیربکس در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه سنجش و ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد ادبیات نظری سنجش و ارزیابی عملکرد فصل…

  • بررسی همجنس گرایی در دین و روانشناسی

    بررسی همجنس گرایی در دین و روانشناسی عوامل همجنس گرایی همجنس گرایی در دین روانشناسی همجنسگرایی همجنس گرایی در روانشناسی همجنس گرایی از دید اسلام همجنس گرایی در دین مسیحیت همجنسگرایی از دید قرآن آیه قرآن در مورد همجنسگرایی پایان…