مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

آمیخته بازاریابی
خرده فروشی
عمده‌فروشی
ارتقاء محصول
دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی
fileina
فروشگاه ساز فایلینا

رفتن به سایت اصلی

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان

بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

 

چكیده:

متن حاضر نتیجه تحقیقی است كه در سال 1386 در خصوص بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران به انجام رسیده است. دراین راستا ابتدا به تبیین مسأله پرداخته‌ایم، سپس ضمن توضیح اهمیت و جایگاه بازاریابی بر فروش پسته ایران ، آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم. بطور كلی این تحقیق با مروری بر تعاریف اساسی مرتبط با موضوع، برمبنای تئوری بازاریابی، و با بهره‌گیری از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی كاتلر، به تبیین فرضیات می‌پردازد. هدف ازاین پژوهش بررسی عوامل آمیخته بازاریابی برمیزان فروش محصولات پسته ایران و ارائه روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده است و افراد نمونه 100 نفر از بین 200 نفر جامعه‌آماری كه در منطقه بازار تهران كه به نوعی به خرید و فروش پسته مبادرت می‌كنند انتخاب شده‌اند.

 

 تحقیق انجام گرفته یك تحقیق توصیفی زمینه‌یابی است و درآن از آمار توصیفی و آمار استنباطی شده است و ابزار اندازه‌گیری جهت جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر از پرسشنامه استفاده شده است و پس از جمع‌آوری اطلاعات از آزمون چی‌دو و آزمون فریدمن و با استفاده از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است.نتیجه كلی حاصل شده از این تحقیق، قیمت را مهم‌ترین عامل مؤثر برافزایش پسته ایران  شناخت. توجه به ویژگیهای محصول پسته در مرتبه دوم و بعد از عوامل فوق تبلیغات در مرتبه سوم اهمیت قراردارد و در آخر شبكه‌های توزیع می‌توانند بر افزایش فروش محصولات پسته ایران مؤثر باشند. 

 

 

واژگان كلیدی: 

آمیخته بازاریابی

خرده فروشی

عمده‌فروشی

ارتقاء محصول

 

 

مقدمه:

موطن اصلی پسته مناطق خاورمیانه بخصوص ایران است، اما از آنجا كه تقاضا برای مصرف پسته هرروز در حال افزایش است، كشورهای مختلف سعی در كاشت و گسترش صنعت پسته نموده اند. به جز ایران و امریكا كه بزرگترین كشورهای تولیدكننده هستند، تولید بقیه كشورها به حدی نیست كه جوابگوی مصرف كشور باشد و بنابراین اقدام به وارد كردن پسته می نمایند. در مجموع از كل صادرات پسته جهان سهم ایران 5/57 درصد، سهم امریكا 12 درصد و سایر كشورها حدود 30 درصد است. (3) برای این كه ایران سهم صادرات پسته خود را در بازار جهانی حفظ نماید، علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی لازم است، توجه بسیاری به قیمت و شبكه بازارسانی و تبلیغات وسیعی صورت پذیرد.

 

 در حال حاضر بیشتر محصول پسته ایران صادر می شود. به عبارت دیگر، پسته ایران پس از فرآوری ( سنتی، نیمه مكانیزه و مكانیزه) توان صدور به سایر كشورها را دارد. گرچه تاكنون كوششهایی در جهت افزایش میزان صادرات به عمل آورده است، اما پسته ایران زمانی می تواند جایگاه واقعی خود را حفظ نماید كه این كوشش ها در راستای توجه به عوامل آمیخته بازاریابی  باشد. لذا تحقیق حاضر براساس پیروی از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی فیلیپ كاتلروگری آرمسترانگ(7)كه شامل توجه به چهار عامل ویژگی های محصول، قیمت، شبكه توزیع و تبلیغات است و با تكیه بر این چهار اصل انجام شده است. امید است كه با مطالعه تحقیق حاضر، مدیران شركتها و ایستگاههای دولتی قادر باشند با تكیه بر استراتژی های مناسب بازاریابی نوین، گام های مؤثری در راستای بالندگی سازمان خویش دارند.

 

 

 

فهرست مطالب

بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران 1

چكیده: 1

واژگان كلیدی: 3

مقدمه: 4

نتایج: 5

مواد و روش ها 7

ویژگی محصول پسته: 9

صنعت بسته بندی پسته: 11

2- بازاریابی و قیمت: 12

شكل 1- قیمت انواع پسته موجود در بازار 13

3- شبكه توزیع پسته: 14

نتیجه گیری: 17

فهرست منابع فارسی: 18

فهرست منابع انگلیسی: 19

 

  • عوامل کلیدی موفقیت زیرساختی در پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت

    عوامل کلیدی موفقیت زیرساختی در پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در بانک پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش زیرساخت های لازم پیاده…

  • درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان

    درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در کشورهای غیر مسلمان منتخبی از مقالات ترجمه شده کتاب اقلیتهای مسلمان در جهان (کرمانی) رفتن به سایت اصلی جزوه درس فرهنگ و تمدن مسلمانان در…

  • علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن

    علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای پیشگیری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت مبانی نظری امنیت پیشینه امنیت دانلود مبانی نظری امنیت پیشینه تحقیق امنیت ادبیات نظری امنیت فصل دوم پایان نامه امنیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت ادبیات و مبانی نظری امنیت رفتن به سایت…

  • ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86

    ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان پرسشنامه ویژگیهای فردی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه قصد ترک سازمان پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با قصد ترک سازمان رفتن…

  • بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر

    بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر عزت نفس رضایت زناشویی رضایت زناشویی مادران رابطه رضایت زناشویی مادران و عزت نفس دختران بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر رابطه رضایت زناشویی والدین و…

  • خلاصه کتاب تدوین پایان نامه ، رساله ، طرح پژوهشی و مقاله دکتر طبیبی - نشر فردوس

    خلاصه کتاب تدوین پایان نامه ، رساله ، طرح پژوهشی و مقاله دکتر طبیبی - نشر فردوس خلاصه کتاب تدوین پایان نامه ، رساله طرح پژوهشی و مقاله دکتر سید جمال الدین طبیبی محمد رضا ملکی بهرام دلگشایی نشر فردوس…

  • پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی

    پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی پرسشنامه نگرش جوانان نسبت به تبلیغات…

  • ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه

    ارزیابی تاثیر حاکمیت شرکتی بر توسعه و گسترش بازار سرمایه توسعه و گسترش بازار سرمایه پایان نامه توسعه بازار سرمایه پایان نامه حاکمیت شرکتی چارچوب نظری حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی در ایران حاکمیت شرکتی و عملکرد مالی شرکت ها حاکمیت…