پاورپوینت وارائه کامل رشته حسابداری با عنوان ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

پاورپوینت وارائه کامل رشته حسابداری با عنوان ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

ارزیابی متوازن
یاده سازی BSC درگروه گلرنگ
یاده سازی ارزیابی متوازن درگروه گلرنگ
یاده سازی ارزیابی متوازن در سازمان
مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن
مدل ارزیابی EFQM
ارزیابی متوازن درگروه گلرنگ
ارزیابی متوازن و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

رفتن به سایت اصلی

دانلود پاورپوینت و ارائه کامل

ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

 

 

مقدمه

به‌منظور این‌ که کارت امتیازی متوازن را بهتر بشناسیم لازم است در ابتدا بدانیم که فلسفه‌ی این كارت از کجا آمده است و علت وجودیش چیست؟

در دهه‌ی 1990میلادی، مدل کارت امتیازی متوازن ابتدا به‌عنوان یک روش نوین ارزیابی‌عملکرد و سپس به عنوان ابزاری جهت کمک به تحقق استراتژی، توسط رابرت کاپلان استاد صاحب نام دانشگاه هاروارد و دیوید نورتن مشاور برجسته مدیریت در امریکا  مطرح شد و از سوی صاحب‌نظران مدیریت و مدیران سازمان‌ها به شدت مورد استقبال قرارگرفت. آن‌ها در اغلب سازمان‌ها، با یک مشکل عمده بر خورد نمودند:

 

مدیران این سازمان‌ها، فعالیت‌های‌مدیریتی خود را تنها بر اساس معیارهای مالی و اقتصادی بنانهاده‌‌بودند. ممکن‌است یک‌ سازمان درگذشته به‌نتایج اقتصادی بسیار مطلوبی دست‌یافته‌باشد و در نتیجه‌ی آن، برنامه‌ریزی سال‌های آتی خود را بر پایه‌ی همان نتایج سال‌های قبل خود استوار نموده باشد، این امر بدین معناست‌که تمام ارزیابی‌های سازمان نیز بر پایه‌ی همان ارزیابی دوره‌های زمانی گذشته استوار گردیده‌است! به عبارت دیگر:” ارزیابی انجام‌ شده نسبت به جایگاه گذشته‌ی سازمان صورت گرفته است” (ارزیابی گذشته‌نگر).  اما این نوع ارزیابی، قادر به پاسخ‌گویی به‌این سوال نیست : سازمان به کجا خواهد رفت؟

 

این نوع ارزیابی، به‌مثابه آن‌است‌که شخصی به‌طورمداوم به آینه‌ی وسط اتومبیل بنگرد و فقط به جاده‌ی پشت‌سر توجه نماید، در حالی كه ماشین به سمت جلو درحال حركت‌است.سرعت‌بالا در تجارت‌جاری‌بین‌الملل باعث‌گردیده‌ تا نیاز سازمان‌ها به ارزیابی های جامع و فراگیر،  برجسته‌تر از گذشته گردد. 

به منظور مهیا‌نمودن سیستم‌مدیریتی‌سازمان در جهت همگام‌شدن با سرعت‌کنونی‌تجارت، و دردسترس قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مدیریت، به‌منظور تصمیم گیری های صحیح‌تر، کارت امتیازی متوازن ایجاد گردید. 

 

بهتر است بدانید كه ارزیابی نمودن، تنها یک جنبه از کارت امتیازی متوازن است. کارت امتیازی متوازن یک سیستم است و نه یک سیستم ارزیابی صِرف. کارت امتیازی متوازن، ابزاری است در جهت تنظیم و دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان. به اختصار میتوان گفت‌که کارت امتیازی متوازن یک سیستم مدیریتی است‌که سازمان را در جهت تنظیم مسیر و دست‌یابی به اهداف کلیدی استراتژیک خود حمایت مینماید. خلق‌كنندگان کارت امتیازی متوازن چهار منظر یا وجه اساسی را مطرح نمودند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

BSC

ارزیابی متوازن

Balanced Score Card

پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

مدیریت عملکرد (Performance Management)

مدل ارزیابی متوازن/کارت امتیازی متوازن

مدل ارزیابی EFQM 

 

 

 

فهرست مطالب

تعاریفی از مدیریت استراتژیک

مایكل پورتر: 

استراتژی انجام كارهایی متفاوت ازگذشته و یا انجام همان كارها به شیوه ای متفاوت 

فرد دیوید:

 مدیریت استراتژیك، هنر وعلم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف اساسی موردنظر است.  

ارزیابی عملكرد

در روشهای ارزیابی عملكرد سنتی توجه بیشتر به شاخصهای ارزیابی مالی و اتفاقات گذشته است.

معایب ارزیابی با معیارهای متمرکز بر مالی

مدیریت عملکرد (Performance Management)

مدل بلوغ یافته ارزیابی عملکرد کارکنان

پیشینه موضوع

تدوین استراتژی در سطوح بالای سازمان وعدم مشارکت اعضاء در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک  می باشد

نتایج بررسی تحقق استراتژی در سازمانها

خلاصه یافته های تحقیق کاپلان و نورتون

در تحقیقات کاپلان و نورتون دلایل عدم  اجرای اثربخش استراتژی های تدوین شده به شرح زیربیان شده است.

1-عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک شرکت 

2-موانع مدیریتی 

3- موانع عملیاتی 

4- موانع کارکنان 

 

پیشینه موضوع

تعاریفی از BSC

ارزیابی متوازن روشی است كه در آن استراتژی سازمان به یك سری شاخصهای عملكرد قابل اندازه گیری ترجمه شده(پیوند خورده) و ازطریق اجرای آن، سیستمی برای سنجش تحقق استراتژی و مدیریت استراتژیك ایجاد می شود. 

مدل ارزیابی متوازن/کارت امتیازی متوازن:

 تکنیکی جهت تبدیل استراتژی به عمل می باشد

 از ابزارهای مهم مدیریت استراتژیک (جهت کنترل مدیریت)

 تکنیکی جهت عملیاتی ساختن آرمان، ماموریت، استراتژی‌های سازمان‌

 ارتباط معنی داری بین داراییهای نامشهود (برند، شهرت، لوگو و…) با اهداف و استراتژیها برقرار می نماید.

منظرهای ارزیابی متوازن

جهت دستیابی به استراتژی های سازمانی (کسب نتایج کسب و کاری):

اهداف استراتژیك سازمان به خوبی دیده شود (به دنبال چه هدف یا اهداف استراتژیك هستیم) Objectives………… 

بررسی شود شاخص های مناسب برای ارزیابی تحقق این اهداف كدامند. Measure………. 

تعیین میزان كمیت موردنظر برای هریك از شاخص ها در دوره های ارزیابی Target  

برای دستیابی به اهداف استراتژیك در سازمان، پیوسته باید پرسشهای اساسی زیر را مطرح کرد:

ذینفعان سازمان چه كسانی هستند؟

 مشتریان سازمان چه كسانی هستند؟

 – ارزیابی استراتژیك از كدام منظرها باید انجام شود؟

 اهداف استراتژیك در هر منظر چیست؟

 برای هر هدف استراتژیك چه شاخصهایی انتخاب می شود؟

 هدف كمّی برای هر معیار ارزیابی چیست؟

بـــــرای تحقق این اهداف كمّی، چه برنامه هایی دارید و چه كسی مسئول اجرای آنهاست؟

مزایای روش ارزیابی متوازن

نمونه هایی از کارتهای متوازن

مدل ارزیابی EFQM 

منابع

ارائه یک تجربه

پیاده سازی BSC  درگروه گلرنگ

 

 

 

 

 

 

 

  • کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی

    کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی پست فشار قوی تجهیزات انتقال انرژی ترانسفورمر زمین کردن سکسیونر شین وشین بندی دانلود مقاله پست های فشار قوی دانلود کارآموزی برق قدرت رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی بر قدرت…

  • رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

    رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی رویکردهای تلفیقی ماهیت رویکردهای تلفیقی انواع رویکردهای تلفیقی رویکرد تلفیقی میان رشته ای مزایا رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش معایب…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای فعالیت پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول ریخت شناسی مورفولوژی رسوب گیری از محلول سنتز هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت نانومتری ترکیب هیدروکسی آپاتیت نانومتری…

  • ارزیابی تاثیرات رفتار بد پدر و مادر بر عزت نفس بچه ها

    ارزیابی تاثیرات رفتار بد پدر و مادر بر عزت نفس بچه ها عزت نفس دانلود پایان نامه عزت نفس کودکان تاثیرات بدرفتاری والدین بر عزت نفس کودکان بررسی اثرات بدرفتاری والدین ایلامی بر عزت نفس کودکان دانلود پایان نامه رشته…

  • ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات

    ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات دولت الکترونیک فناوری اطلاعات دولت شهروند – محور دانلود مقاله ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا

    قوه قاهره و آثار آن در مسئولیت قراردادی در کنوانسیون بیع بین المللی کالا اثر فورس ماژور بر قرارداد آثار قوه قاهره و انتفای قرارداد فورس ماژور در قراردادهای بازرگانی نقش قوه قاهره در رفع مسئولیت قراردادی قوه قاهره در…

  • تاریخ روابط خارجی ایران

    تاریخ روابط خارجی ایران روابط خارجی تاریخ روابط خارجی ایران قرارداد بین شاه تهماسب دوم و پتر کبیر قرارداد روسیه و عثمانی در مورد تقسیم ایران تغییر سیاست روسیه و تخلیه ایالات ایران تسویه حساب نادر با ترکان عثمانی آخرین…

  • تاثیر نویز بر داده کاوی

    تاثیر نویز بر داده کاوی داده کاوی الگوریتم PAC نویز در داده کاوی پایگاه های داده نویزی تاثیر نویز بر داده کاوی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی دانلود مقالات هوش مصنوعی رفتن به…

  • گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR

    گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR سیستم SPR ارزیابی ریسک شرکت سایپا دیزل مطالعه ایمنی در SPR دانلود گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…