پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)
مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان مدارس پسرانه دوره دبیرستان شهرستان قاینات از طریق نمونه‌گیری دردسترس دو مدرسه انتخاب و با اجرای پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی 30 نفر که نمره بالایی در اهمال کاری تحصیلی گرفتند در ‌دو گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 15 نفر است).

 

 آموزش خودکارآمدی به مدت 10 جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کوواریانس تک متغیره نشان داد که بین گروه‌های موردمطالعه در اهمال کاری تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (01/0>p). یافته‌ها نشان دادند آموزش خودکارآمدی در کاهش اهمال کاری تحصیلی مؤثر است.

 

 

 

 

 

ابزار پژوهش

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)

این مقیاس را سولومون و راثبلوم (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی نام نهادند. این مقیاس را دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) برای اولین بار در ایران به کار برده اند. مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی دارای 27 گویه می باشد که سه مولفه را مورد بررسی قرار می دهد : مولفه اول ، آماده شدن برای امتحانات ؛ شامل سوالات 1 تا 6  می باشد . مولفه دوم ، آماده شدن برای تکالیف می باشد و شامل سوالات 9 تا 17 می باشد و مولفه سوم ، آماده شدن برای مقاله های پایان ترم سوالات 20 تا 25، به صورت تکالیف تحقیقی و پژوهش های کلاسی برای دانش آموزان ایرانی نگاه شد و این گزینه برای پاسخ دهندگان به این مقیاس توضیح داده شد .

 

لازم به ذکر است که در ادامه هر یک از موارد دو سوال ارائه شده است که سه سوال اول (26،18،7) احساس و عاطفه دانش آموز در مورد تعلل ورزی و سه سوال دوم (27،19،8) تمایل آنها را برای تغییر عادت تعلل ورزی شان می سنجد. نحوه پاسخدهی به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موفقیت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «به ندرت» ، «بعضی اوقات » ، «اکثر اوقات» ، «همیشه» ، از نمره1 تا 4 تعلق می گیرد همچنین در این مقیاس گویه های 4-6-11-15-16-21-23-25 به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه توسط جوکار و دلاور پور (1386) ، به فارسی ترجمه شده و اعتبار و روایی آن به ترتیب 61/0 و 88/0 به دست آمده است. در پژوهش دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ 82/0 شده است. این مقیاس با پرسشنامه افسردگی بک ، مقیاس شناخت های غیر منطقی الیس ، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اجتناب روزانه همبستگی معناداری دارد (سولومون ، روثبلوم ، 1984).

 

  • نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد

    نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات ارشد حسابداری ویژه دانشگاه آزاد   بررسی موارد خاص در حسابداری – دكتر محسن حمیدیان –   تحلیل آماری –…

  • دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی

    دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی سد لاستیكی دانلود پاورپوینت رشته عمران دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی دانلود پاورپوینت سد لاستیكی دانلود پاورپوینت مهندسی عمران دانلود پاورپوینت عمران خرید پاورپوینت رشته عمران رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته عمران سدهای لاستیكی دانلود پایان…

  • بررسی و مطالعه تطبیقی اصول طراحی فضاهای آموزشی با در نظر گرفتن فناوری آموزشی

    بررسی و مطالعه تطبیقی اصول طراحی فضاهای آموزشی با در نظر گرفتن فناوری آموزشی طراحی معماری فضاهای آموزشی طراحی مدارس بر پایه نیازهای کودکان طراحی معماری فضای پژوهش سرای دانش آموزی بررسی و مطالعه تطبیقی اصول طراحی فضاهای آموزشی با…

  • پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها

    پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پرورش کارکنان در سازمانها مراحل پرورش نيروي كار موفق اهميت هدف سؤال‌ اصلي‌ در هدفگذاري‌ تعريف هدف دلایل کوتاهی در تعیین و تنظیم اهداف انواع هدف ويژگي هاي هدف گذاري…

  • پرسشنامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

    پرسشنامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش…

  • پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل

    پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل دانلود رایگان پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل طراحی مشاغل چهار شیوه متفاوت در طراحی شغل تجزیه و تحلیل مشاغل (کارشکافی) روش‌های تجزیه و تحلیل…

  • پروژه و پایان نامه رشته گرافیك با عنوان شطرنج و گرافیك

    پروژه و پایان نامه رشته گرافیك با عنوان شطرنج و گرافیك گرافیك شطرنج و گرافیك هنر پوستر درایران گرافیک سنتی و گرافیک نوین دانلود پروژه و پایان نامه رشته گرافیك با عنوان شطرنج و گرافیك گرایشهای متنوع پوستر درجهان تاریخچه…

  • بررسی جایگاه سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری

    بررسی جایگاه سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری مالیات سیستم حقوق و دستمزد انواع سیستم در حسابداری بررسی جایگاه سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری دانلود پایان نامه اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی اطلاعاتی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی اطلاعاتی مبانی نظری عملکرد و کارایی اطلاعاتی دانلود مبانی نظری عملکرد و کارایی اطلاعاتی پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی اطلاعاتی ادبیات نظری عملکرد و کارایی اطلاعاتی فصل دوم پایان نامه عملکرد و…

  • متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی

    متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی پایگاه داده تحلیلی طراحی پایگاه داده تحلیلی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی دسته بندی انواع پرس و جو در پایگاه داده ها متدولوژی تصمیم گیری در ایجاد پایگاه داده تحلیلی…